Ortodòncia

L'ortodòncia millora l'estètica dental i facial i per tant augmenta la qualitat de vida del pacient.

L'ortodòncia s'ocupa de la correcció de la posició de dents i ossos. L'ortodòncia pot moure una dent situada en una posició anormal fins a la seva posició adequada i corregir rotacions i inclinacions per a evitar l'aparició càries i malalties de les genives.

Tractaments

Els tractaments ortodòntics es poden dur a terme amb aparells amovibles o fixos. Els aparells amovibles són els que queden ajustats al perfil del pacient i es poden extreure en qualsevol moment. Els aparells fixos són aquells que van adherits a la superfície dental mitjançant resines i queden tibats entre ells gràcies a un arc metàl·lic.

Higiene

Els portadors d'aparells fixos són els que més cures han de mantenir. És molt important l'ús de raspalls de dents que tinguin el perfil dels filaments en forma de V que s'adapten a la forma dels aparells d'ortodòncia. En el cas dels aparells amovibles, s'aconsella l'ús de comprimits netejadors efervescents.

Molèsties

L'ortodòncia pot causar dolor i/o molèsties per la pressió produïda durant la masticació o en estrènyer amb força les dents. També són freqüents les ulceracions, a causa del frec dels diferents aparells ortodòntics en els teixits tous, que dificulten i limiten l'alimentació i en alguns casos també la parla.

Consells

No menjar aliments durs (fruita seca, pa torrat...), ni enganxosos i/o ensucrats (xiclets, torrons, caramels...). Anar amb compte amb ossos de fruites i hortalisses. No tallar aliments amb les dents. És un tractament eficaç a qualsevol edat existint diferents alternatives ortodòntiques en funció de cada cas.