Cures dels implants

Quines cures haig de seguir després de la col·locació d'implants?

Encara que les recomanacions més específiques per a cada persona són ofertes pel professional que va realitzar la cirurgia, hem resumit una sèrie de pautes generals relatives a cures i higiene.

1. Dieta

Hauràs d'esperar almenys 2 hores després de la cirurgia per començar a beure o menjar alguna cosa. Una vegada que s'hagi complert aquest termini, et recomanem que segueixis una dieta tova i freda durant la resta del dia, evitant mastegar per la zona intervinguda. Encara que has de beure bastant líquid i les begudes fredes estan recomanades, és important que no prenguis alcohol.

2. Esbandides de boca

No t'esbandeixis la boca ni escupis immediatament després de la intervenció. Això pot destruir el coàgul o fer caure els punts de sutura i produir-te més sagnat.

A partir de l'endemà a la col·locació d'implants, esbandeix-te suaument amb un col·lutori prescrit pel doctor.

3. Raspallat de les dents

El mateix dia de la cirurgia hauràs d'evitar el raspallat. No obstant això, a partir de l'endemà ja pots començar a raspallar les dents amb un raspall quirúrgic suaument.

4. Sagnat

La cirurgia provoca un sagnat que pot mantenir-se durant les 24-48 hores posteriors. Per ajudar a controlar-ho, col·loca una gasa sobre la zona sagnant, mossega-la per mantenir-la en el seu lloc i canvia-la quan sigui necessari. Si el sagnat no disminueix, és important que evitis tota activitat física i que t'asseguis per descansar. No et tombis per dormir, ja que la primera nit és recomanable que mantinguis el cap el més elevat possible. Si transcorregudes 48 hores el sagnat no cessa, posa't en contacte amb el cirurgià que va dur a terme la intervenció per detallar-li la teva situació.

5. Inflamació

És habitual que la inflamació es mantingui durant 48-72 hores després de la intervenció. Per alleugerir la inflamació, aplicar fred amb una lleugera pressió a la zona afectada.

Encara que també és possible aplicar gel, el seu ús perllongat pot causar cremades en la pell. Per tant, si triem aquesta opció, és preferible aplicar-ho en intervals de 10 minuts per posteriorment descansar durant el mateix període de temps. Si passats tres dies la inflamació no disminueix, posa't en contacte amb el professional que va realitzar la intervenció per detallar-li la teva situació.

6. Exercici físic

El mateix dia de la cirurgia és important que descansis el màxim possible. Si practiques algun esport de manera regular, et recomanem que suspenguis l'activitat durant una setmana. D'aquesta manera, evitarem complicacions imprevistes relacionades amb el sagnat, la inflamació o el dolor.

7. Medicació

Després de la intervenció, l'implantòleg prescriu determinada medicació analgèsica, antiinflamatòria i antibiòtica tant per combatre el dolor i la inflamació com per prevenir la infecció.

Segueix les instruccions del doctor relatives a aquests medicaments i no interrompis el tractament abans d'hora sense una causa justificada. Si adverteixes alguna reacció desfavorable en prendre la medicació, deixa de prendre-la immediatament i posa't en contacte amb el cirurgià.

8. Tabac

El tabac és un factor que contribueix d'una manera molt important en l'èxit dels implants tant a curt com a llarg termini. Això no vol dir que totes les persones fumadores experimentin necessàriament el fracàs dels seus implants dentals. No obstant això, les probabilitats de complicació són més altes. El fum del tabac irrita els teixits, retarda la cicatrització i augmenta el risc d'infecció. Encara que ja sabem el difícil que pot resultar deixar de fumar, el nostre consell és que deixis aquest hàbit abans de la cirurgia. Si no és possible, almenys redueix el consum de cigarretes el màxim possible.

9. Higiene

Si amb les nostres dents naturals és important ser rigorosos amb la higiene, una vegada que portem implants aquesta importància augmenta encara més. Per això, mantenir una bona rutina de cures contribuirà al fet que aquests perdurin a la nostra boca tota la vida. L'ús del raspall de dents -que pot ser tant manual com a elèctric- ha de complementar-se amb la seda o els raspalls interdentals. És a dir, una vegada que raspallem les corones, de la mateixa manera que ho fem amb les nostres peces dentals originals, hem d'ocupar-nos dels espais interproximals.

10. Revisions periòdiques

Encara que sentis que la cirurgia ha estat un èxit i el teu postoperatori hagi transcorregut amb normalitat, és fonamental complir amb el calendari de revisions establert per l'implantòleg. D'aquesta manera, no només ens assegurarem que els resultats són els esperats, sinó que també serà possible detectar a temps qualsevol complicació imprevista que pugui sorgir amb els nostres implants. Encara que les millors indicacions sobre la periodicitat amb la qual acudir a consulta són les ofertes pel cirurgià que va realitzar la intervenció, en general podem dir que un pacient amb implants dentals ha d'acudir a revisió cada 6 mesos. Per la seva banda, una persona amb una boca sana i sense intervencions ha de fer-ho cada 8-10 mesos.

Si després de llegir aquest article tens algun dubte sobre els implants o estàs interessat a conèixer més detalls sobre les cures necessàries durant el postoperatori, t'oferim la possibilitat d'acudir a una primera consulta a la nostra clínica.